[MD-sorular] Y.lisans

Ali İlik aliilik at gmail.com
18 Ağu 2008 Pzt 19:16:15 EEST

Emrah Polatlı'nın dedikleri Türkiye'de bazı üniversiteler için doğru.

Elbette üniversitesine göre değişir sınavın içeriği.

Hangi üniversitenin sınavına girilecekse o üniversitenin matematik bölümünün
internet sitesinde (eski sorular, ve/veya içerik) varsa vardır.

Mesela: http://www.math.uiuc.edu/GraduateProgram/Study/study.html (Courtesy
of www.alinesin.org, linkler)

Yoksa bölümden istersiniz geçmiş soruları, verirlerse verirler.

Daha önce o bölümden sınava giren öğrencileri bulup konuşmayı da
deneyebilirsiniz.

Ama ortalama bir devlet üniversitesine girecekseniz (Yani ODTÜ, Boğaziçi vb.
kastetmiyorum) işin özünü kavrayıp kavramadığınıza bakılır.

Cauchy dizisi nedir, limit nedir, homeomorfizm, gruplarla ilgili temel
teoremler vb. Kalkıp da çok çok zor bir teoremi kanıtlayın denmez genelde.

Bu saatten sonra yapacak iş her dersin temel tanım ve teoremlerini tekrar
tekrar çalışmaktır.

Ama kalkıp da çok ender verilen bir seçmeli dersten de soru gelmez
muhtemelen. Analiz, cebir (hem soyutu hem lineeri) ve topoloji -5 aşağı -3
yukarı yeter.

Limitin tanımını ihmal etmemek lazım (Bkz:
http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=131466&tarih=17/10/2004).

Doktora öğrencisi olup da limitin tanımını yazamayanları tanıdım.

Ve yaşladım.