[MD-sorular] Serttop'un Kanitini Ele Gecirdik

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
2 Ara 2008 Sal 16:12:03 EET

Yazi ilk bakista iki sey dusunduruyor: birincisi, yaziyi anlamak icin
doktora seviyesinde olmaya gerek yok, ikincisi de 3 sayfada anlatilabilecek
birseyi 36 sayfada anlatmis gibi gorunuyor.

Yazida anlatilanlar dogru mudur yanlis midir bilmem, soyle bir goz gezdirdim
sadece. Ama sormak istedigim baska birsey var: matematikci bilim insanlari
boyle yazilari gercekten ciddiye aliyorlar mi? Yani daha ikinci sayfada
asilamayacak celiskilerden bahsediyor, verilen aksiyomlarin ne demek
istedigi belli degil, tanimi verdikten iki satir sonra tanimin "muglak"
oldugunu soylemis... Yani yazida yapilan kanit dogruysa bile umarim
yurtdisina falan gitmemistir bu yazi. Sorumun yanitini gercekten merak
ediyorum, yani ne bileyim belki boyle buyuk kanitlarin bu tip ifadelerle
yapildigi da oluyordur/olmustur tarihte...

Kerem