[MD-sorular] Serttop-Bilgilendirme 02.12.08

Şükrü Serttop info at serpa.com.tr
2 Ara 2008 Sal 20:10:09 EET

Sayın Matematik Dünyası (md-sorular grubu) Üyeleri

Eserin internette yayınlanmasından sonraki ilk eleştirileri okudum ve cevaplama ihtiyacı duydum :

1)  Eserin özetinin 1GB olduğunu yanlışlıkla yazmışım, doğrusu 1MB olacaktı. İnsan M yerine yanlışlıkla G yazdı diye şarlatan olur mu ?
2)  Doktora ve üstü matematikçiler incelesin derken yanılmamışım. Denklemlerin basitliği aldatıcıdır, denklemlerin arka planındaki derinliği görebilmek gerekir. (Ancak matematik felsefesi olan herkes de arka planı görebilir)
3)  Teorem-2'nin ne anlama geldiğini anlamadan yapılanları da anlamak mümkün değildir.
4) Benim mesleğim matematikçilik değil (elektronik) ve İTÜ'deki akademik kariyerimi 1987 sonunda noktaladım. Matematiksel argümanlar ve notasyonlar konusundaki yaklaşımım güncel teamüle pek uygun olmayabilir. Ancak bunlar bir araçtır.

Bazı genç matematikçi arkadaşları çok erken karar vermemeleri ve üsluplarına özen göstermeleri için uyarmamın acaba bir faydası olur mu ? Lüzumsuz laflar ve gereksiz eleştirilerde bulunacaklarına yapılanları anlamaya çalışsınlar ve bulabiliyorlarsa  şurası yanlış desinler. Her şey doğruysa da basitlik değil derinlik sözkonusu demektir.  Şimdilik bu kadar cevap vereceğim.

Saygılarımla

Şükrü Serttop