[MD-sorular] Sn. Özcan Kasal'a Cevap

Mehmet Kaysi mkaysi at gmail.com
4 Ara 2008 Per 14:29:54 EET

Ben Özcan Kasal hocam kadar sabırlı olamadım ve 18. sayfaya kadar
okuyabildim. Ama okuduğum yere kadar Özcan Kasal hocama katılıyorum, ilk 18
sayfada anlatılanlar çok çok daha kısa bir şekilde anlatılabilir.

Bir de şu 2,3 olayını anlamadım. 2 ve 3 ispatta gerekli değil derken, "her
çift bileşik sayı 3'ten büyük iki asalın toplamı şeklinde yazılabilir." mi
denilmek isteniyor.

Emeğinizi takdir etmekle beraber, yazıda değerli birşey bulamayacağım
kanısında olduğum için üzerinde vakit harcamaktan vazgeçtim.
Doğruluğu/yanlışlığı ortaya çıkınca bir matematikçiden daha sade, anlaşılır
bir formatta ispatı öğrenebiliriz sanırım.

Son söz Viki'den
Attempted proofs

As with many famous conjectures in mathematics, there are a number of
purported proofs of the Goldbach conjecture, none of which is currently
accepted by the mathematical community.

Because it is easily understood by laymen, Goldbach's conjecture is a
popular target for amateur mathematicians, who often attempt to prove or
disprove it using only high-school-level mathematics. It shares this fate
with the four-color
theorem<http://en.wikipedia.org/wiki/Four-color_theorem>and Fermat's
Last Theorem <http://en.wikipedia.org/wiki/Fermat%27s_Last_Theorem>, both of
which also have an easily stated problem but nevertheless appear to be
solvable only through extraordinarily elaborate methods.