[MD-sorular] measure theory

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
6 Ara 2008 Cmt 19:37:20 EET

A ve B sigma-cebirleri olsun bunlarin üzerinde measure'lar tanimli olsun. (türkcesi ölcü mü bu terimin? degilse bile artik öyle olsun)
A(s) ve B(s) bunlarin ölcüleri sonlu olan elemanlarinin kümeleri olsun.

A(s)xB(s)'nin türettigi sigma-cebirinin AxB ye esit oldugunu nasil gösteririm?

Bir sigma-cebirinin kendi icinde bulunan ölcüsü sonlu elemanlar tarafindan türetildigini kanitlasam yetiyor galiba. Gerci bundan da emin degilim ya.

Sorunun yanlis sorulduguna dair süphelerim var. Bu measure'in sigma-sonlu olmasi sart kosulmamis. Sanki sart kosulmasi gerekiyor gibi geliyor bana.
Ama sadece his. Karsi örnek yaratamadim.

Dersin adi olasilik teorisi. Ben de lisedeki gibi ihtimal hesaplayacagiz sanmistim. Nalet olsun böyle olasilik teorisine.

Yardimci olacaklara tesekkür ediyorum simdiden.

Tibet