[MD-sorular] Merhaba MD sorular Listesi

Murat Çağlıyan murat.cagliyan at gmail.com
11 Ara 2008 Per 20:16:29 EET

Değerli Liste Üyeleri
  Bu listeye yeni üye oldum Arşivi inceledim.
 özellikle sayın Sükrü Serttop 'un tezi ilgimi çekti.
Tabi bu konu oldukça sıkıcı olmayada başlamış bazı yazılardan
anlayabildiğim kadarıyla,
  Bu yazıyı bilgisayarıma indirdim ve okudum, doğrusunu isterseniz getirilen

eleştrileri haklı bulduğumu söylemeliyim, ben matematikle amatör olarak
ilgileniyorum,
eğitimim Matematikle ilgili de değil, ancak Goldbach Sanısı üzerine 2000
yılında bir süre
çalıştım 3 ay kadar çalıştıktan sonra, bu ispatı yapamayacağımı anladım. :)
  Ancak çalışmamın tamamen işe yaramaz olduğunuda düşünmüyorum, sayın
serttop 'un tezinde katıldığım bir nokta varsa oda Asal sayılar tanımının
belirsiz olması fikridir.

Sayın A.Kadir Değirmencioğlu'nun fikri üzerine bir şeyler söylemek
istiyorum, yani Matematiğin belitleri üzerine olan düşüncesi hakkında ..

 Evet bu konuda haklı olabilirsiniz, ancak özellikle Asal sayılar konusunda
farklı bir
düşüncem var, bence Asal sayılar kümesinin muğlaklığı sebebiyle bu konudaki
ispatların zorluğu sözkonusu,
 işte bu düşünce ile Asal sayılar kümesinin belirli bir aralıkta
deterministik bir tanımını yaptım.
  Matematikçi olmadığımdan sezgisel olarak vardığım yeni açılımlara ancak
bir matematikçinin somut kanıtlar (sonuçlar) üretebileceğini düşünüyorum.
  Bir arkadaşımla birlikte onun çalışması ile birleştirdik ve bir makale
yazdık ingilizce olarak
  Bu konuda görüş belirtmek isteyen yanlış ve açıklarımızı söylemek isteyen
olursa memnun oluruz. Nihai hedefimiz tek bir formüle ulaşmaktı ancak
değişik yollarla bunun mümkün olamıyacağını öğrendim.
   Yinede bir ümit böyle bir olasılık var gibi geliyor.
2000 yılında yaptığım araştırmada Goldbach sanısı üzerine çalışmış ve flu
olarak böyle bir ilişkiyi (çift sayılarla asal sayılar arasında) görmüştüm
ancak bunu ispatlayamadım.
    Sözel olarak ifade edebiliyorum. Tabii ki uzun açıklamalarla değil bir
kaç satırlık bir denklemle birlikte.. Ayrıca 6k+1 ve 6k-1  denklemleri ile
asal sayılar ilişkisini Arkadaşımla birlikte yaptığımız çalışma sırasında
farklı bir şekilde yeniden gözlemledik ve hatta bu denklemin üst
derecelerinide bulduk, ancak makalede bunu ifade etmedik başka bir makale
konusu olarak sonraya bırakmıştık, 1. makaleyi yayınlamaya çalışırken
karşılaştığımız zorluklar itiraf edemesekte bir miktar şevkimizi kırdı.
Dolayısı ile bunlar henüz makaleye dönüşmemiş bilgiler..

 Makaleyi arkadaşımın yaptığı sitede insanlarla paylaşmak adına yayınladık
makale ingilizce ve ingilizcem çok iyi olmadığından şu an için türkçesini
yazamıyorum eğer makaleyi inceleyebilirseniz bu konudaki düşüncelerinizi
merak ediyorum..

Web Adresi :
http://www.oncubilim.net/Matematik/Mat0802/nproductmatrixOncuBilim.pdf

  Saygılarımla...