[MD-sorular] Ynt: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 72, Konu 1

dede dede_47 at mynet.com
19 Ara 2008 Cum 13:12:51 EET

Bir açıklama:
Sn.Ş.Serttop'un Goldbach Varsayımı ispatı iddiasında;bütün asalları
6k+1 ve 6k-1 formunda kabülünün kanıtlaması gerektiğini
yazarken,"kanıt terminolojisi açısından ve kanıtın tamlığı için"
yazdım.Yoksa bende bütün asalların 4n+1,4n-1,6k+1,6k-1 veya 4n+1,4m+3
formlarında olduklarının Çin kalan teoremiyle gösterilebildiğini
biliyorum.Hatta bunlara benzer daha başka "asal sayı formları" da
istenirse bulunabilir.Vurgulamak istediğim:Bu asal sayı formlarıyla bu
varsayımın ispatını en büyük matematik üstadları yapamadılar;bir "amatör"
insanın nasıl yapabileceğidir.(Tıpkı Fermat Varsayımının ispatında,klasik
yötemlerin sonuç vermemesi,matematiğin gelişip Eliptik eğriler ve Modüler
formların incelenmesine gelmesi gibi).
Bir hatırlatma:Önceki e-postamda sorduğum y^2=x(x-a^n)*(x-b^n)
eliptik eğrisinin Fermatın a^n+b^n=c^n;  (1) eşitliğinden n>=5 ve
(1) eşitliğinin tamsayı bir a,b,c çözümünün nasıl elde edildiğini
ayrıca Eliptik Eğriler ve  Modüler Formları anlatan Türkçe bir
kitabın olup/olmadığını sormuştum.Bir yanıt gelmedi;gözden mi kaçtı yoksa
bilen mi yok? Bir yanıt alırsam çok memnun olacağım...
Herkese sağlıklı bir yaşam dileklerimle

A.Kadir Değirmencioğlu