[MD-sorular] permütasyon

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
23 Ara 2008 Sal 03:14:14 EET

Soruda demissiniz ki: "Torbadan rastgele 3  top çekiliyor ve çekilen topların üzerindeki
sayılar ardışık tamsayılar ise torbaya geri konuyor,değilse çıkartılıyor"
Tam tersi olacak, yani ardisik sayiysa cikartilacak, degilse torbaya geri atilacak.

Hic güzel olmayan bir kanitini yaptim. Ama yazmiyorum.
Güzel bir kaniti varsa (yani ihtimalleri listelemeden yapilabilen) ben de merak ediyorum.

Soru, "a top var, her seferde b top cekiliyor, ardisik degilse torbaya geri atiliyor..." seklinde sorulsaydi a ve b'ye bagli bir formül bulunabilir miydi?
diye sorayim da güzel kanit derken neyi kastettigim daha iyi anlasilsin.

Tibet