[MD-sorular] egriler ve dogru ispat dogru mu?

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
26 Ara 2008 Cum 19:42:00 EET

Valla süper olmus bence bu haliyle kanit.

Son yaptiginiz ekleme önemli.
Ilk noktayi öyle bir seciyorsunuz ki o noktadan diger egriye teget cizilebilsin.
Böyle bir noktanin her zaman var oldugunu da belki göstermek gerekir. (Tanimlari iyi bilmedigimden bu dedigim cok mu basittir, bilemiyorum.)

Ama görsel olarak gayet yakisikli bir kanit.
O ilk dogrudan ikinci dogruya kayarak gecis kismi da (paralellerse paralel kaydirarak, kesisiyorlarsa kesisim noktasindan döndürerek falan) gayet hos olmus.

O sürekli diye bahsettiginiz fonksiyonun ne oldugu cok acik görsel olarak.
Ama o fonksiyonun sürekli oldugunu kanitlamak gerek konveksligin tanimini kullanarak. (Konveks olmayinca o fonksiyonun sürekliligi bozulabiliyor, bir kac örnek cizdim)
Siz "bu fonksiyon süreklidir" deyip gecmissiniz. Yani bana orasi eksik geldi. (bana da sürekliymis gibi geliyor ama kanitlamak lazim.)

Ben konudan pek anlamayan biri olarak -bahsettigim bosluk haric- kaniti cok begendim.

Bu problem, temel bir bilgi olsa gerek.
Yani üniversitede geometri dersi görmedim henüz ama bunlardan bahsedilen bir ders varsa böyle bir seyin hemen dersin baslarinda kanitlanmasi gerekir. O kadar temel bir seye benziyor.

Tibet