[MD-sorular] en yakin uzaklik

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
31 Ara 2008 Çar 03:17:47 EET

Tamam ben de düzgün kanitini yazayim da bu kadar matematikciye rezil olmayayim:

Kanit direkt tanimdan cikiyor:

Tanim: R^2'de kapali bir egri, R'de bir [a,b] araligindan f(a)=f(b) olacak sekilde R^2 ye tanimlanmis sürekli bir f fonksiyonun görüntü kümesidir. (wikipedia)

Simdi [a,b] araligini arka arkaya tekrar edersen eksi sonsudan arti sonsuza uzanan nur topu gibi periyodik bir fonksiyonun oluyor. Hem de her yerde sürekli.

Yani tanim öyle bir acikmis ki kanita gerek kalmiyor.

Tibet