Re: [MD-sorular] permütasyon-kombinasyon

Barýþ DEMÝR barisburcin at gmail.com
8 Þub 2008 Cum 10:44:58 EET

1.sorunun cevabının 35 olmaması için hiçbir neden yok. Herkes aynı dersi
seçebilir. Verilen cevaba göre soruda şu düzeltmenin yapılması gerekirdi: "8
seçmeli dersin hepsi en az bir kez seçilmek koşuluyla, aynı dersi en fazla
kaç kişi seçebilir?"

2.soru için, yorum bence doğru. Yani cevap 180 olmalı. (ama kafama takılan
istenilen sıralamanın neye göre bir sıralama olduğunun belirtilmemesi..Burda
seçilen 3 kişi, 3 kişilik bir koltuğa kaç farklı şekilde oturabilir deseydi,
o zaman cevap kesin 180 di. Sıralamanın neye göre yapılacağı belli olmadığı
için, çeşitlilik açısından olası herhangi 3 lü sıralamada ortadaki kişi
belirleyici olacaktır. mesela abc ile cba aynı kabul edilebilir. Bu açıdan
bakarsak sorunun cevabı 90 çıkar.)

07.02.2008 tarihinde candas dede <candasdede at hotmail.com> yazmış: