[MD-sorular] Wikipedia

Erdem Ünal unalerdem at gmail.com
11 Şub 2008 Pzt 12:39:45 EET

     Arkadaşlar size bir önerim olacak. Malum Türkçe çevrimiçi matematik
dökümanlarının sayısı oldukça az. Yaygın bir yabancı dil bilmeyen birçok
matematik sever arkadaş bu sıkıntılarını dile getiriyor. Wikipedia sözlük bu
konuda sıkıntımızı giderebilir. İngilizce Wikipedia sözlükte şu ana kadar
aradığım herşeye ulaştım. Güzel anlatımlı bu dökümanlara ulaşmak hoştu ama
sayfanın solunda sıralanan sürüsüyle dil alternatifi arasında en temel
konularda bile Türkçe'nin olmaması oldukça sinir bozucuydu. Bu sıkıntımı Ali
hocayla da paylaştım, buraya yönlendirdi ve destek vereceğini söyledi.
Teklifim şu: Hangi yabancı dili biliyorsak o dilde yazılıp Türkçe de
yazılmamış bir dökümanın çevirisini yapmak. Zamanla güzel bir çevrimiçi
Türkçe matematik sözlüğü oluşturalım. Hatta belki maddeler son şekillerini
alınca dökümanlar bir sitede arşivlenir,korunurlar.
     Wikipedia'ya nasıl madde eklenir, nasıl değiştirilir ile ilgili
dökümanlar sitesinde mevcut. Madde eklemek için üye olmanız gerekli ki çok
basit bir işlem. Eğer uygulamaya katılmak isteyen arkadaşlar varsa muhtemel
karışıklıkları engellemek için birkaç çözüm önerim olacak.

i) Bir madde üzerinde ortak çalışılıyorsa sorun yok ancak birbirinden
bağımsız kişilerin aynı anda madde eklemesi veya düzenlemesi birbirlerinin
dökümanlarına zarar verirebilir ayrıca zaman kaybıdır da. Bunu önlemek için
arkadaşlarımızın gözüne kestirdiği maddelerin adının altına "düzenleniyor"
gibi bir not bırakması gerekebilir.
ii) Herhangi bir konuda dil veya matematik desteği gerekebilir. Bunu sanırım
burdan isteyebiliriz. Mesaj kirliliği oluşturmamak adına siteyle alakalı her
mesajın başına "Wikipedia + konu " yazılıp yollanabilir. Böylece
ilgilenmeyen arkadaşların bakmalarına gerek kalmaz.
iii) İnsanlık hali yanlış çeviri yapılabilir, matematiksel hatalar
yapılabilir. Bunlar olağandır (yapmaktan çekinmeyin :) ) ancak bunların
böyle kalmasını engellemek için gönüllü arkadaşlardan yazım-denetim grubu
oluşturulabilir, Ali hoca da bu grupda olsa süper olur. Konusunu bitiren
arkadaş madde başlığını bu gruba yollar.

Uzun bir mesaj oldu kusura bakmayın. Yorumlarınızı bekliyorum.