[MD-sorular] Artan, azalan fonksiyorlar

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
12 Şub 2008 Sal 11:30:54 EET

Orada yazan bir tanim degil, bir teorem. Ve dogru gibi gorunuyor bana. Ama
tersi dogru degil, bir karsiornegi siz yazmissiniz zaten. Herhalde dogru
tanim soyle olacak:

f, [a,b] araliginda surekli bir fonksiyon olsun. Her x1,x2 \in [a,b] icin,
x1<x2 iken f(x1)<f(x2) oluyorsa f fonksiyonu [a,b] arasinda artandir denir.

Belki surekli olmasi bile gerekmiyordur hatta. Yanlisim varsa duzeltin.

Kerem