[MD-sorular] Artan, azalan fonksiyorlar

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
12 Şub 2008 Sal 12:08:01 EET

O teorem geregi olarak oyle dusunemezsiniz herhalde, baska bir teorem lazim.
Ama araliklar kapali aralik olunca dediginiz dogru. Ve elbette, f(x)=x^3
fonksiyonu artandir.

Yani her turevlenebilir fonksiyonda artanlik yalnizca birinci turev ile
belirlenmez. Turev sifira esit oldukca turev almaya devam etmelisiniz, ta ki
sifirdan farkli bir deger buluncaya kadar.

Kerem