[MD-sorular] merhaba yardım edebılırmısınız?:)

barış uğurcan barisevren19 at yahoo.com
18 Şub 2008 Pzt 09:25:56 EET

yapilan hata su:

son durumda adamlar "hali" ya 25 lira cocuga da 2 lira vermis oluyorlar yani toplam verdikleri para 27. geri aldiklari para da 3... 30-3=27... en sonda yapilan hesaplamada (yani 27+2=29) zaten toplam verdikleri paraya (yani 27)  cocuga verilen para bir kez daha eklenmis, yani cocuga 4 lira vermisler gibi olmus.

baris

Çagdas Yilmaz <cgdsylmz at hotmail.com> wrote: 3 adam hali satin almak için bir dükkana girerler. Dükkanin sahibi camiye
gitmistir ve bir çocuk dükkandadir.Adamla bir hali begenip fiatini sorarlar.
Çocuk: 30 lira der. 3 adam 10 ar lira vererek haliyi alip giderler. O anda
dükkan sahibi camiden döner ve çocuk 1 haliyi 30 liraya sattigini anlatir.
Dükkan sahibi (5 lira fazla almissin , al bu 5 lirayi kos yetis ve geri ver)
der. Çocuk 5 lirayi alip adamlarin arkasindan kosar ama bu arada paranin 2
lirasini cebine atar geri kalan 3 lirayi da adamlara verir.
Böylece adamlar hali için 9 ar lira vermis olurlar. 9+9+9=27
2 lirada çocuk cebine atti: 27+2= 29
Acaba 1 lira nerede?????

kýz arkadasým sordu bu soruyu bana ve ne acýklama yaptýysam sureklý nerde bu
1 ytl dedý yardým edersenýz mýnnettar kalýcam:=)

Her yönüyle sohbetin tadi ancak Messenger ile çikar!
http://messenger.msn.com/?mkt=tr&DI=3490&XAPID=2584

sorular at matematikdunyasi.org