[MD-sorular] Karmaşık sayılarda türe vlenebilen ama analitik olmayan bir fonksiyona örnek

Gökhan Koca koca.gokhan at yahoo.com
21 Şub 2008 Per 13:06:11 EET

Kompleks fonksiyonlar dersini geçen dönem aldým; notlarýma bakýp tanýmý yazmadan önce buraya yazýlan yazýlarý bir bekleyip birþeyler çýkarmaya çalýþtým; fakat bu yazýdaki, son paragraf dikkatimi çekti. Fonksiyonun taným aralýðýndaki herhangi bir noktasýnda fonksiyon, sürekli ve türetilebilir olmak zorunda deðil midir? Analiz teoremlerinin demirbaþýdýr zaten. Önemsenmiyor olmasý pek anlamlý gelmedi bana.

Gökhan

"E. Mehmet Kýral" <luzumi at gmail.com> wrote: Burada bir terim kargaþasý var,

Doðru, analitiklik karmaþýk analizde holomorfiklik ile eþanlamlý
kullanýlýr. Ancak bunun sebebi tam olarak yukarýda sözü geçen
teoremdir.

Fonksiyonun z noktasýnda holomorfik olmasýný z'nin bir komþuluðunda
karmaþýk türevlenebilirlik
ve
Fonksiyonun z noktasýnda analitik olmasýný z'nin bir komþuluðunda
kuvvet serisinin olmasý ve kuvvet serisinin fonksiyona yakýnsamasý

olarak tanýmlarsak
z noktasýnda holomorphic bir fonksiyon z noktasýnda analitiktir diye
bir teorem var.

Tam da bu teoremden dolayý, bazý kaynaklar holomorfik fonksiyonlarý
analitik diye adlandýrýyorlar.

Türevlenebilirlik ise karmaþýk analizde pek kullanýlmayan bir özellik.
Kimse bir fonksiyonun tek bir noktada türevlenebilir olup olmamasýný
önemsemiyor. Dolayýsýyla birisi türevlenebilir dediði zaman holomorfik
anlamaya meyil var, bu doðru olmasa da.

2008/2/20, ayseu at gazi.edu.tr :

---------------------------------

>  >
>  >

>  >
>  > >  > style=3D'font-size:
>  > 12.0pt'>Shed those extra pounds with MSN and The Biggest Loser!
> [...]

I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to
treat everything as if it were a nail. (Abraham Maslow, "Psychology of
Science")
sorular at matematikdunyasi.org