Re: [MD-sorular] Karmaþýk sayýlarda türe vlenebilen ama analitik olmayan bir fonksiyona örnek

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
21 Şub 2008 Per 14:01:19 EET

Fonksiyonun taným
> aralýðýndaki herhangi bir noktasýnda fonksiyon, sürekli ve türetilebilir
> olmak zorunda deðil midir? Analiz teoremlerinin demirbaþýdýr zaten.

Bununla ne demek istediğinizi pek anlayamadım. Sürekli olmayan ve
türevlenemeyen fonksiyonlar, karmaşık fonksiyonlar dahi, olabilir.

> Önemsenmiyor olmasý pek anlamlý gelmedi bana.

Kendimi yanlış ifade ettim.
Türevlenebilirliğin önemsenmemesi doğru olamaz tabii ki. Benim demek
istediğim hiçbir zaman tek başına tek bir noktada türevlenebilir
fonksiyonların üzerinde durulmaz. Ekseriyetle bir nokta ve etrafındaki
bir komşulukta türevlenebilir fonksiyonlar incelenir.

Gözlemlediğim kadarıyla izole noktalarda türevlenebilme öyle ahım
şahım bir özellik değildir, demek istiyorum.