[MD-sorular] sonsuz toplam

haydar göral hgoral at gmail.com
25 Oca 2008 Cum 11:39:53 EET

   Sorun yakınsamanın tanımında tabi.a_1 + a_2 + ...   diye bir
fadenin anlamı yoktur.Ancak sonlu toplamların limitinden
bahsedebiliriz.Sonsuz tane terimin toplamını yazınca bir tane x sağ
kalıyor,ama sonlu toplamı yazınca x kayboluyor.Birde a_n serisi yakınsak
olmayabilir tabi,bundan da kaynaklanan hata olabilir.

  Mesela a_n=(-1)^n olsun.Sonsuz toplamı yanyana yazarsak -1 ve 1 ler
birbirini götürürler ve sonuç 0 olur.Diğer bir yandan sonlu toplamlarında bu
seri -1,1-1,1.. diye gider;yani yakınsamaz.

 Haydar.