Re: [MD-sorular] Ynt: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 208, Konu 1

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
2 Tem 2008 Çar 00:25:29 EEST

Eger gercekten istiyorsaniz elbette modelleyebilirsiniz. Ama discrete event
system'in ne demek oldugunu anlatmaya calisayim. Eger bir sistemin durumu
(state'i) ayrik olaylar (discrete event) tarafindan degisiyorsa, buna
discrete event system denir. Burada "ayrik" kelimesi ayni anda olamayacak
olaylar manasinda kullanilmiyor. Gercek hayattan bahsettigimize gore, sonlu
sayida olay (event) tarafindan durumu (state'i) degistirilebilen
sistemlerden soz ediyoruz.

EURO 2008'i bu sekilde modellersiniz tabii, ama bunun ne ise yarayacagini
bilemiyorum. Amac kimin kazanacagini bulmak ise, sanirim bir probabilistic
Petri net'den bahsediyorsunuz ki, bu beni asiyor. Zaten bunun icin bir Petri
net'e gerek yok, bir Bayesian network de isinizi gorebilir. Bunu
kullanmanizi tavsiye ederim.

Kerem