[MD-sorular] geometri sorulari

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
2 Tem 2008 Çar 03:18:59 EEST

Orta okulda almanca mavi bir geometri kitabimiz vardi. Icindeki sorularin tamamina yakinini cozmustum. O dönem cok eglenceliydi cunku matematik derslerinde sürekli pergel ve cetvelle konstruksiyon yapiyorduk. Neyse,

O matematik kitabinda kisa bir soru vardi. O zaman cozememistim, simdiye kadar da hala cozemedim, zaman zaman aklima geliyor, cozemedikce kafayi yiyorum. Yardimci olursaniz sevinirim.

Kitapta bir cizim yapmislar, bir dar aci var, icinde bir isina daha yakin duran bir p noktasi var. (Isin derken acinin bir kolunu kastediyorum) Cetvel ve pergelle bu p noktasindan gecen öyle bir dogru cizin ki acinin isinlarini kestigi noktalardan p'ye uzakliklar esit olsun. diyor

Ikinci sorum su anki ödevlerimden biri, konuya merakli olanlar ilgilenebilir:
Bir elipsin icinde "birinden gecen butun isinlarin elipsin duvarindan yansidiktan sonra digerinden gectigi" yalniz iki nokta vardir. Kanitlayin!

(Elipsin merkezleri olan iki nokta bu özelligi sagliyor. Ama "yalniz" o iki noktanin sagladigini, yani baska herhangi iki noktanin bu özelligi saglamadigini nasil gösteririz?)

Iyi eglenceler...