[MD-sorular] geometri sorulari

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
2 Tem 2008 Çar 11:25:37 EEST

Sorularınız çok güzel,

İlk soruyu cevaplıyorum.

Açının köşesine V diyelim. İki koluna da VA ve VB diyelim.

P noktasından VA'ya paralel doğruyu çizelim. VB'yi kestiği yere M
diyelim. M merkezli V yarıçaplı çemberi çizelim. Çemberin VB'yi
kestiği diğer W noktası istediğimiz üçgenin bir köşesi. WM'yi çizip VB
ile kesiştirirsek de VP'nin kenarortay olduğu üçgeni elde etmiş
oluruz.