[MD-sorular] geometri sorulari

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
3 Tem 2008 Per 01:55:14 EEST

Kanimca cocuklarin matematige ilgi duymasina yol acan en onemli etkenlerden
biri de bu. Ben ilkokuldayken babam bana pergel ve cetvel cizimleri
gostermisti. Bir dogru parcasinin orta dikmesini bulmak, bir acinin
aciortayini bulmak, eskenar ucgen cizmek, duzgun altigen cizmek vs gibi
cizimleri ben mufredatta boyle seyler olmamasina ragmen yapabiliyordum.

Burada veya MD'nin okur mektuplari kosesinde bazen soruyor insanlar
cocuklarinin matematige ilgi duymasini nasil saglayacaklarini. Ozellikle
matematigi sevmeyen cocuklar icin bu basit pergel ve cetvel cizimlerinin
birebir oldugunu dusunuyorum. Illa bunlar da degil tabii. Centikli cetvel ve
aciolcerle, iki acisi ve bir kenar uzunlugu veya iki kenar uzunlugu ve bir
acisi veya uc kenar uzunlugu verilmis ucgenleri cizmek gibi seyler de
faydali. Bunlari yaparken simetriden tutun da ucgen benzerligine kadar
birsuru konu aslinda ilkokulda ogrenilmis oluyor. Paylasayim dedim.

Kerem