[MD-sorular] haber: matematikte somut örnek en iyi yöntem degil

Ali ilik aliilik at gmail.com
14 Tem 2008 Pzt 22:04:18 EEST

http://www.ntvmsnbc.com/news/444078.asp

 AA
Güncelleme: 17:26 TSİ 08 Mayıs 2008 Perşembe

WASHINGTON - Araştırmanın yapıldığı Ohio Eyalet Üniversitesinin tanımalı
bilim merkezi müdürü Vladimir Sloutsky, "Matematiği somut bir örnekten yola
çıkarak anlatmak çok zor. Somut örnekler, öğrenilenleri sınamak için iyi bir
yöntem olabilir, ancak eğitim aracı olarak kötü yöntem" diye konuştu.

Amerikan Science dergisinin bugünkü sayısında yayımlanan araştırmaya göre,
matematiği somut örneklerle öğrenen öğrenciler, soyut eğitim tarzıyla
öğrenenlerle kıyaslandıklarında bunları yeni bir bağlamda kullanmakta
sıkıntı çekiyorlar.

Araştırmanın eşbaşkanlarından Jennifer Kaminski, soyut yöntem formülünü
öğrenmedilerse "A treni B treni ile ne zaman karşılaşır?" sorusunu çözen
öğrencilerin büyük bölümünün, bu çözümü diğer örneklere
uygulamayamadıklarını belirtti.

Teorilerini 4 gruba ayırdıkları 80 öğrenci üzerinde sınayan araştırmacılar,
bir aritmetik sorusunun çözümünü ilk üç gruba ayrı ayrı 3 somut örnek
vererek, dördüncü gruba da soyut anlatım tekniğiyle öğrettiler.

Araştırmacılar daha sonra öğrettiklerini sınamak için çoktan seçmeli bir
soruyu 80 öğrencinin tamamına sordular.

Soyut yöntemle hesaplamayı öğrenenlerin yüzde 80'i doğru yanıt verirken,
büyük bölümünün "kafadan atarak işlem yaptığı" diğer gruplarda sadece yüzde
43 ila yüzde 51 oranında doğru yanıt çıktı.

Vladimir Sloutsky, somut örneklerin, öğrencilerin bizzat kavrama
odaklanmalarına bile engel olabilecek biçimde ilgilerini dağıtabileceğini
belirterek, araştırma sonuçlarının pedagojide uzun zamandır inanılanları
tartışmaya açtığına işaret etti.

Jennifer Kaminski de "Bu kavramları çok sembolik yöntemlerle anlatmak
zorundayız. Öğrenciler böylece bunları çeşitli alanlara uygulamaya çok daha
hazırlıklı olurlar" dedi.