[MD-sorular] RULET

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
16 Tem 2008 Çar 22:11:20 EEST

Yazdiginiz soruda oyunun kurallari net degil. Altipatlar tarzi bir silah sözkonusu sanirim. (n-patlar)
Silahi eline alan bir kere firr diye döndürmüyor sanirim silahin göbegini. Nerede kaldiysa oradan devam ediyor.
Mermi yuvalarinin sayisina n diyorsunuz ve oyunda bir mermi var sanirim.

Kimin ölecegi yarisma basladigi anda belli dediginiz gibi.

(Soru su soruyla ayni: 1'den n'ye kadar numaralandirilmis toplardan biri rastgele cekiliyor. Tek gelirse ilk yarismaci, cift gelirse diger yarismaci ölüyor.)

Bu durumda acikca görüldügü üzre:
n sayisi tekse, oyuna baslayanin ölme sansi daha yüksek.
n ciftse sanslar esit.

Benim de aklima baska seyler geldi simdi. Bence bu sorular daha ilginc.
1) Kurallar sizinki gibi olsun. n sayisinin sonsuza giderken durum ne olurdu?
2) Silahi eline alan mermi silindirini rastgele bir kere döndürse ve sonra ates etse kimin ölme sansi daha yüksek olurdu?

Bana (1) durumunda sanslar esitlenir, (2)'de ise oyuna baslayan yine sanssiz olurmus gibi geliyor. Hislerim böyle diyor. (emin degilim)

tibet
(Rus ruleti oynamayalim, oynayanlari uyaralim...)