Re: [MD-sorular] bağıntı

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
18 Tem 2008 Cum 03:20:58 EEST

"A ve B boştan farklı bir küme olmak üzere AxB nin boştan farklı her altkümesine A dan B ye bir bağıntı diyoruz."

Eger tanim buysa gayet acik. Yani adam diyor ki: "Evet bos küme de AxB nin bir altkümesi olabilir ama ben ona baginti demiyorum. Ben bos küme olmayanlara baginti diyorum."
Adamin cani öyle istemis, tanim kendi icinde bir celiski barindirmiyorsa bir sey diyemezsin.

Yani ben desem ki: "Tanim: Tekir kedilere tipzop adi verilir."
Sen sunu diyemezsin: "Iyi de sarman kediler de kedi, neden onlara da tipzop demiyoruz?"

Tanim icinde celiski barindirmiyorsa sorun yok.

Ancaak. Benim bildigim baginti tanimi bu senin yazdigin gibi degil.
(1) A ve B bostan farkli olmak zorunda degil benim bildigim tanimda.
(2) AxB nin herhangi bir altkümesine baginti denir. Bos küme de bunlara dahil. Yani A ve B ne olursa olsun bos küme A'dan B'ye bir bagintidir.

Benim bildigim tanim senin istegini karsiliyor. Hem bence de daha güzel cunku daha duru, ek sartlar one sürmüyor.