[MD-sorular] Re: MD-sorular Toplu Mesajý, Sayý 218, Konu 1

Ýrem Ezber irem.ezber at gmail.com
18 Tem 2008 Cum 14:33:39 EEST

*Fibonacci serisi* sayıları: 0,1,1,2,3,5,8,13,21,34,55, 89, 144, 233, 377,
610, 987, 1597, 2584, 4181, 6765, 10946, … vb. şeklinde devam eder. Her sayı
kendisinden önce gelen iki sayının toplamıdır. Bu durumda genel olarak
n'inci Fibonacci sayısı F(n) şu şekilde ifade edilir:
[image: F_n = F(n)= \begin{cases} 0 & \mbox{ } n = 0; \\ 1 & \mbox{ } n = 1;
\\ F(n-1)+F(n-2) & \mbox{ } n > 1. \\
\end{cases}=\frac{\left(\frac{1+\sqrt{5}}{2}\right)^n-\left(\frac{1-\sqrt{5}}{2}\right)^n}{\sqrt{5}}=\frac{\varphi^n-\left(\varphi-\sqrt{5}\right)^n}{\sqrt{5}}]

Fibonacci sayılarının ilginç özellikleri vardır. Mesela n sayısı büyüdükçe
iki ardışık<http://tr.wikipedia.org/wiki/Ard%C4%B1%C5%9F%C4%B1k_say%C4%B1lar>Fibonacci
sayısının oranı Altın
oran <http://tr.wikipedia.org/wiki/Alt%C4%B1n_oran>'a yani 1.618... e
yakınsar.
[image: x=\lim_{n\to\infty}\frac{F(n+1)}{F(n)} = \varphi]bkz:
http://tr.wikipedia.org/wiki/Fibonacci_serisi

ayrıca internette cok güzel acıklamalar mevcut,oarada daha detaylı bilgi
alabilirsiniz.

İyi calısmalar

18 Temmuz 2008 Cuma 12:02 tarihinde <md-sorular-request at cs.bilgi.edu.tr>
yazmış: