[MD-sorular] dizi

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
18 Tem 2008 Cum 18:48:15 EEST

" 1+1/2+1/3+1/4+...         dizisiyle ilgili ne diyebiliriz?"

Bakiniz bu seriyle ilgili Ali Nesin neler demis:
http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/PDF/03-II-67-68-Seriler.pdf

Güzel de bir kanitini vermis bu sonsuz toplamin her sayiyi asacaginin.

Simdi bu toplam'a 1 trilyonuncu terimde 1/1 trilyon ekleniyor. Yani o kadar yavas büyüyor ki...
Bir yere gelecek tikanacak saniyor insan, bu miniminnacik artislarla sonsuza gidemez diye düsünüyor, (logaritmik artis) ama gidiyor.

Ben bu seride azmin ve inanmanin gücünü görüyorum. Kimse ona inanmasa da minik minik de olsa ilerliyor, igneyle kuyu kaziyor resmen. Helal olsun! Yakinsayan geometrik serilerin buna bakip ders cikarmalari lazim.

EK:
Bu serinin bininci, ikibininci, ücbininci, dörtbininci, ...
(Genel olarak 1/n + 2/n + 3/n + ...)
terimlerinden yeni bir seri olustursak o da sonsuza gidiyor. Kabus gibi.

Tibet