[MD-sorular] test cevap anahtarlari

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
21 Tem 2008 Pzt 21:48:49 EEST

x_i, ogrencinin i'inci soruya verdigi yanit olsun. y_i de sorunun dogru
yaniti olsun. Bunlar birer rassal degisken.

P(x_i=A)=P(x_i=B)=P(x_i=C)=P(x_i=D)=P(x_i=E)=1/5 yani. Her i icin.

y_i'nin dagilimini bilmiyoruz. delta_i tanimlayalim. x_i=y_i ise 1, degilse
0 olsun. Bu da bir rassal degisken tabii.

N=E{toplam delta_i} nin minimum olmasini saglayacak bir y_i dizisi bulmak
istiyoruz.

Her y_i dizisinin ayni N sayisini verecegini kanitlayamasam da, ben de boyle
oldugunu dusunuyorum. Zaten kanitini sormustum.

Aslinda benim demek istedigim baska. Acaba OSYM cevap anahtarini nasil
hazirliyor? Ornegin her soru icin zar atiyorsa, 5 kez arka arkaya ayni
secenek gelmesi olasiligi 1/16'dir. Yani benim girdigim her 16 testten
birinde boyle birsey gormem lazim, ortalamada. Herhalde yuzlerce teste
girmisimdir ama hic boyle birsey gormedim.

Simdi soruyu tersten dusunelim. Diyelim OSYM cevap anahtarini zar atarak
hazirliyor. O zaman bir ogrenci, cevaplamak icin hangi stratejiyi kullanirsa
kullansin, dogru yanit beklentisi aynidir gibi gorunuyor. O kadar da acikca
gorunmuyor bana gerci ama neyse, diyelim oyle.

Simdi esas soruya gelelim. Eger zar atmak disinda bir yontem kullaniyorsa,
yontem ne olursa olsun, minimum N'yi veren bir ve bir tek strateji mi
vardir? Neden?

Umarim derdimi anlatabilmisimdir.

Kerem