[MD-sorular] test cevap anahtarlari

Metin Saraykoylu msaraykoylu at cs.bilgi.edu.tr
21 Tem 2008 Pzt 23:11:59 EEST

   Merhabalar,

   Ben de bu konuya pek hakim degilim yalniz olay ile olasilik farkli
kavramlardir, bunlari birbirinden ayirt etmek gerekir.

   Orneginizde;
"Biri soru soruyor: Yarin istanbul'a meteor düsecek mi?
Digeri de buna yazi-turayla cevap veriyor: yazi gelirse evet, tura gelirse
hayir diyecek." demissiniz.

   Yarin Istanbul'a meteor dusmesi ya da dusmemesi iki yanitli bir durumdur.
Zaten evet hayir sorusudur yani. Ama buradaki 1/2 yarin Istanbul'a meteor
dusmesi olasiligi degildir.

   Benzer bir ornek;

   Bir zar attiginizda 5 gelme olasiligi 1/5'tir ama eger zar 5 gelir mi
gelmez mi diye sorarsak, iki durum vardir, ya gelir ya da gelmez.

   Biraz karisik dusundum herhalde ama umarim anlatmak istedigimi
anlatabilmisimdir.

   Sevgiler,

   Metin

21 Temmuz 2008 Pazartesi 22:37 tarihinde tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com>