[MD-sorular] test cevap anahtarlari

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
21 Tem 2008 Pzt 23:26:37 EEST

1/2 nin istanbul'a meteor dusme olasiligi oldugunu söylemedim zaten. "Istanbul'a yarin meteor dusecek mi?" sorusuna yazi turayla cevap verildiginde cevabin dogru olma ihtimali 1/2 dir dedim.

Zar attiginizda 5 gelme olasiligi 1/5 degil 1/6 dir. Bir yazim hatasi var orada. Neyse...

"Zari atiyorum 5 gelecek mi?" sorusunun cevabi ya evet ya hayirdir.
"Evet" derseniz tutturma sansiniz 1/6 dir
"Hayir" derseniz tutturma sansiniz 5/6 dir.

Ama:
Bu soruya yazi-tura yöntemiyle cevap verirseniz. (yani 'yazi gelirse evet tura gelirse hayir cevabi verilecek' kuralina göre, baska bir deyisle kafadan atarak)
Bu sefer tutturma sansiniz 1/2 dir. Cok basit bir seyden bahsediyorum. Bunu görmek icin olasilik hesabi bilmeye gerek yok.

Iste test meselesinde de kafa karistiran mesele buna benzer bir mesele sanirim.

Tibet