[MD-sorular] test cevap anahtarlari

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
22 Tem 2008 Sal 01:14:05 EEST

Evet 1/625 tabii. Ben de nerede hata var diyorum. Yani OSYM hakikaten de zar
atip hazirliyor olabilir cevap anahtarini. Ayrica bir hata daha yapmisim, N
sayisini minimum degil maksimum yapan stratejiyi ariyoruz elbette.

Soruya donelim. Cevap anahtarinin nasil hazirlandigini bosverelim. Zar
atarak yanit verirsek, 30 soruluk 5 sikli bir testte ortalama 6 soruya dogru
yanit vermeyi bekleriz. Bu tamam. Kanitlamadik, ama ikna olduk diyelim.

Simdi cevap anahtarinin nasil hazirlandigini bildigimizi varsayalim. Zar
atmaktan baska binbir turlu yontemle hazirlanabilir. Ornegin para
atilabilir. Kacincida ilk kez yazi geldiyse, o sayi 5'e bolundugunde kalana
karsilik gelen secenek secilebilir dogru yanit olarak. Ya da ornegin i'inci
sorunun dogru yanit sikki, onceki i-1 sorunun dogru siklarina bagli
olabilir. Daha basit ya da daha karmasik yontemler de olabilir elbette.

Yontemi biliyorsak, ortalamada 6'dan daha fazla soruya dogru yanit vermeyi
bekleyebiliriz. Sorum su: bu beklentiyi en buyuk yapan strateji tek midir?
Nasil bulunur?

Bir de, bu aslinda durup dururken aklima geldi o yuzden soruyorum, yani bir
proje/makale vs icin ihtiyacim yok.

Kerem