[MD-sorular] test cevap anahtarlari

ihsan y fffffccel ihsan_einstein at yahoo.com
22 Tem 2008 Sal 14:39:32 EEST

Aslinda bu soruya kafa yorarken baska bir dusunce aklima geldi.

Ornegin elimizde asagidaki gibi bir dizi olsun.

1 - 2 - 3 - 2 - 1 - 4 - 3 - 3 - 4 - 1 - 5 - 3 - 5 - 2 - ?

Bu dizimizin bazi ozelliklerini de su sekilde belirtelim.

i) Dizideki minimum ve maksimum terimler belirlenmeli
 (terimler bu aralikta olmali)

ii) Dizideki terimlerimizi de dogal sayilardan secelim.

Diyelim ki yukaridaki dizimizdeki 14 terim arasinda
bir baginti olsun. 15. terimi yazdigimizda muhtemelen
bu baginti gecersiz olacaktir. Pekii 15. terime dizimizdeki
sinirlar cercevesinde hangi sayiyi yazarsak yazalim bir
kural bulabilir miyiz?
Bunu bir fonksiyon olarak ifade edebilir miyiz?

1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55,  89, 144,  233,  377,
610,  987, 1597, 2584, 4181, 6765, 10946, x

dizisinde, bir sonraki terim olan ''x'' icin iki farkli
cevap verebilecek olan var mi?(bu dizinin ilk 21 terimini
incelersek  fibonacci dizisi oldugunu gorebiliriz)

Fibonacci  dizisi gibi duruyor, ama interpolasyon ile
bu istedigimiz degerleri alan ve listenin sonuna istedigimiz
 herhangi bir degeri ekleyecek bir formul yazabilir miyiz
 bilemiyorum.. Fakat bana sonsuz yaniti var gibi geliyor.

Ornegin bu yontemde, verilen dizinin uzunlugu ne olursa
 olsun, son terim icin dizi kuralina uymayan bir sayi
yazmak mumkun olur mu? Bu sorunun yanitini da bilmiyorum
 fakat aklima soyle bir dusunce geldi: Dizide m tane
terim varsa, dizi, n > m olmak uzere n'inci derece bir
denklemin cozum kumesi olarak yazılabilir. Bir sonraki
terim de denkleme gore bulunabilir. Burada yonelttigim
asil soru da, goruldugu gibi diyelim yukaridaki listede
21 sayi varsa, 1'den 21'a tamsayilarda bu degerleri
alip 22'de istedigimiz herhangi bir degeri alan bir
fonksiyon bulabilmemiz.

ihsan (...)

Yahoo! kullaniyor musunuz?  http://tr.mail.yahoo.com
Istenmeyen postadan biktiniz mi? Istenmeyen postadan en iyi korunma
Yahoo! Posta'da