Re: [MD-sorular] sıfır bölen

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
24 Tem 2008 Per 22:00:56 EEST

Iki fonksiyonu carptiginizda sifir fonksiyonunu vermesi icin ikisinden birinin mutlaka sifir olmasi gerekmiyor. Sifirdan farkli iki fonksiyonun carpimi da sifir fonksiyonu olabilir.

örnegin: f fonksiyonu 0'dan kücük sayilari 1'e sifirdan büyük-esit sayilari
0'a gönderen bir fonksiyon olsun
g fonksiyonu da tam tersini yapsin, yani sol tarafta 0 sag tarafta 1 degerini alsin.

Bunlarin carpimi sifir fonksiyonu oluyor.

Bu durumda bildigim kadariyla bunlar sifir bölendir.
Hatta ve hatta (kendisi sifir fonksiyonu olmayip da) herhangi bir yerinde sifir degerini alan herhangi bir fonksiyonun sifir bölen oldugunu söyleyebiliriz gibi igeliyor bana. Cunku o noktada baska deger alip da diger bütün noktalarda sifir degerini alan baska bir fonksiyonla carpilinca sonuc sifir fonksiyonu oluyor.

Konuyla ilgili direkt bilgim yok. Sifir bölen meselesini modüler aritmetikten biliyorum. o tanima göre yazdiklarimin dogru olmasi lazim. Ama bir yerde yanlis dusunuyor olabilirim.

Tibet