[MD-sorular] sorular

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
27 Tem 2008 Paz 14:09:11 EEST

Birinci sorunuz icin iki yol var.

birinci yol:
- b^a yi once rasyonel a sayilari icin tanimlayin.(liseden bildigimiz yolla kök ve üs kullanarak, negatifleri de "bir bölü o sayi" seklinde)
- sonradan a(n)'yi reel bir sayiya yakinsayan dizi olarak ele alin. Bu durumda b^a(n) de bir dizi olusturacak.
- b^a yi da tum reel sayilar icin bu dizinin limiti olarak tanimlayin

bunlari yaparken kanitlamaniz gereken seyler var tabii ki:
-b^a(n)'nin yakinsadigi
-Limiti ayni olduktan sonra sectigimiz a(n) dizisinin hangi dizi oldugunun bir öneminin olmadigi
-tanimladiginiz seyin rasyonel üsler icin koydugunuz kurallara uydugu. gibi gibi... zahmet yumagi bir durum sözkonusu.

ikinci yol:
- exponensiyel fonksiyon ve logaritma fonksiyonunu tanimlamak.
- sonra b^a yi exp(a*log(b)) seklinde tanimlamak.
(Birinci yol daha hos. Euler'siz yapilabiliyorken bence ise Euler'i karistirmak hos degil... nemelazim.)

Ikisi de zahmetli bence bunlarin. Kolay gelsin diyorum.
Ayni soru benim de ödevimdi ben kopya cekmistim bir kitaptan.

Tibet

Kopya cekmek tüm kötülüklerin anasidir.
Ikinci sorunuzu anlamadim 1=0 olursa elde edilir ne demek?