Re: [MD-sorular] Rv: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 194, Konu 1

Fatih Kursad CANSU fatihcansu at gmail.com
8 Haz 2008 Paz 01:23:48 EEST

Recursive Sequences (yani tekrarlı dizilerin) ların charecteristic equations
(karakteristik denklemler) ile çözümlerine bakın mesela gayet kullanışlı bir
yöntemdir özelikle matematik olimpiyatlarında sorulan soruların çözümlerinde
çok kullanışlıdır. Kaynak olarak David Santos un  Junior Problem
Seminar kitabını
kullanmanızı tavsiye ederim
http://www.openmathtext.org/downloads.html(yanlış anlaşılmasın kitabı
indirmek tamamen serbesttir, yaşasın açık kaynak
:-) ) adresinden indirebilirsiniz. Konu sonundaki sorular çözümlü değildir
Kumarhane sorusu mesela. Çözümleri daha evvel yapmıştım ancak direkt size
vermem doğru olmaz. Ancak biraz uğraşın olmazsa bende yardımcı olmaya
çalışırım. Ayrıca tubitak matematik olimpiyatları çözümlü kitabı da işinize
yarayacaktır http://www.nokta2000.com/ adresinden kitabı sipariş
edebilirsiniz ( Öğrencilere yarı fiyata veriyorlar siparişte belirtmeyi
unutmayın) hem elinizde 2008 yılıda dahil tubitak matematik olimpiyatlarının
çözümleri olur hemde projenize örnek teşkil edecek sorular bulabilirsiniz.