Re: [MD-sorular] Re: konveks ve konkavlık

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
9 Haz 2008 Pzt 21:13:00 EEST

Konveks ve konkav tanimlari cok net degildir. Ornegin bulanik mantik (fuzzy
logic) literaturunde tam tersidir, kirmizi cizgi fonksiyonun hep altindaysa
konveks denir. Yani ikinci turev negatifse konveks, pozitifse konkav
ifadeleri kullanilir.

Verilen isimden cok, soruda sorulmak istenen baska sanirim. Konveks cokgen,
konveks fonksiyonlardan bahsedilmis. Bu terimlerde kargasaya yol acmamasi
icin, oncelikle "convex set" denen sey nedir onu ogrenmek gerekir kanimca.
Yani ben de tam olarak bildigimi soyleyemem, ama convex set'in ne oldugunu
anlayinca bu terim kargasasi genelde ortadan kalkiyor. En azindan benim icin
oyle olmustu.

Kerem