[MD-sorular] Fourier Serileri ve Sigma 1/n^2

haydar göral hgoral at gmail.com
10 Haz 2008 Sal 23:23:59 EEST

   Euler aslında bu dediğinizin tam kanıtını yapmamıştır ama kullandığı
yöntem şöyledir.
İlk olarak sinüs^ü sonsuz toplam olarak yazabilmiştir, yani güç serisi
olarak.Zaten o zamanlar fonksiyonlar güç serileri olarak yazılabilenlerdi
.Sonra sin(pi*x)/pi*x fonksiyonun kökleri tamsayılardır demiş.Sonra bu
fonksiyonu sanki polinommuş sonsuz çarpım olarak yazmış;
sin(pi*x)/pi*x=product(1-x/n) n eleman Z(tamsayılar).Sonra bu sonsuz
çarpımla sonsuz toplamı eşitlemiş(yani x in güçlerinin katsayılarını
eşitlemiş) ve sonucu bulmuş.Aslında yukardan sayıların terslerinin 4. gücünü
de hesaplayabilirsiniz.

  Bu serinin fourier analazini kullanmadan pek çok kanıtı vardır.Yukarda
yazdığım Euler^den çok sonra kanıtlanmış.Bu seri iki katlı integral olarak
ta ifade edilebilir,bu tip kanıtlarda vardır sadece reel analiz
kullanılarak.

Haydar