[MD-sorular] Ricci Flow + Perelman : Enstruman Govdesi

Mustafa Umut Sarac mustafaumutsarac at gmail.com
27 Haz 2008 Cum 12:47:19 EEST

Merhaba ,

Daha once bir enstrumanin sesinden seklinin nasil bulunabilecegine dair bir
soru sormustum.
20 yildir anlayabildigim tum teknolojileri enstruman yapimina aktarmaya
calisiyorum. Amyloid proteinleri tel yapiminda kullanmaktan baslayarak.
Konu sikici olmaya basladi ama buldugum yeni teknolojiler biraz moralimi
duzeltiyor.
Bildiginiz gibi enstruman organik yapisiyla , kendi kendisinin sekille
kopyasina izin vermiyor , modal analiz yontemleri kullaniliyor.
Ben 1996 ta askerdeyken plastik morfolojisinin radyasyonla olumlu yonde
degistirilmesine yonelik bir patent basvurusu yapmistim , daha dogrusu buyuk
umitlerle disclosure document program a bir calisma yollamistim. Birde
ergonomiyi robot kolla -1991- sagliyordum
Bu manifold denilen kulplu sekiller , keman govdesine cok benziyor , galiba
matematik bu sekillerin degisikligi ile ugrasiyor.
Merak ettigim , bu topoloji yontemleri , ideal enstruman nasil olacaksa
bunun tasarimina yardim eder mi ?
Belki titresim manifold un egri yuzeylerinde daha mukemmel oturacak ,
borular , govde olarak kullanilacak - bose acoustic waveguide - ama yine
stradivari sesi , plastik parcadan cikacak.
bu yarı uydurma fantazilerde gerceklik payi var mi ?

Saygilarimla ,
Mustafa Umut Sarac