[MD-sorular] ''?''

Fatih Kursad CANSU fatihcansu at gmail.com
1 Mayıs 2008 Per 13:47:17 EEST

Önce deve ve bedevi için bir strateji belirlemek yerinde olacaktır. Buna
göre eğer bu stratejiyi basamaklandırırsak;
1. basamak: 100 muz yükle
2. basamak: 1 km git ve tabiki birini ye.
3. basamak: yanınada 1 tane al ve geri dön. tabiki 98 taneyi bırakarak geri
dön.
4. basamak: 1. ve 3. basamağı tekrar et.
5. basamak: 1. ve 2. basamağı tekrar et.

eğer startejimiz böyle olursa  (kanaatimce) maximum muzu diğer noktaya
taşıyabiliriz.
İlk 20 kilometre boyunca kaybımız her kilometrede 5 muz olacağından 20. km
de elimizde 100+100 kadar muz kalır. Bundan sonraki herbir kilometrede ise
kaybımız sadece 3 muz olacaktır. Bu şekildede 33km yol alabiliriz yani
toplamda 55 km yol alırız ve 55. km de elimizde 100+1 muz kalır. bu noktada
maximum muz taşımak için 1 muzu yanımıza almamamıza gerek yoktur çünkü bir
muzu daha almak için geri dönmek demek 1 muz daha zarara girmek demek
olacaktır. Demekki geriye kalan yol boyunca, yani 45 km boyunca,
harcayacağımız muz miktarı maximum 45 tane olacaktır. o halde 100 - 45 = 55
(istenen maximum sayı) muzu istenilen noktaya ulaştırmış oluruz diye
düşünüyorum. işlem hatası yapmış olabilirim ama yinede kanaatim genel
stratejinin başta verdiğim biçimde olacağı biçimindedir.