Re: [MD-sorular] matematikte yeni bir yöntem

Ali İlik aliilik at gmail.com
6 Mayıs 2008 Sal 03:32:13 EEST

Örnek için uyguladığınız yöntem doğru. 3 ve daha fazla basamaklı sayılara da uygulanabilir.

Yönteminizi matematiksel olarak şu şekilde açıklayabiliriz.

72-39=70+2-(30+9)=70+2-30-9=70-30+2-9=40-7=33

Hoş bir yöntem. Çoğu kişi -bazen farkında bile olmadan- bahsettiğiniz yöntemi kullanıyordur.
İlköğretim ikinci sınıf öğrencisi için başarılı bir gözlem olduğunu düşünüyorum.
Başarılarınızın devamını dilerim.