RE: [MD-sorular] günün sorusu

Barış DEMİR barisburcin at gmail.com
8 Mayıs 2008 Per 18:32:59 EEST

Sanırım soruda anlayış farkımız var. Bahsi geçen 5 teker birbiriyle özdeş alınmalı ki böyle bir soru sorulsun.
Yıpranma nedeni tekerleğin nereye takıldığına bağlı olarak değişiyor. Aksi halde tabiî ki cevap 63000 olur. Sorunun sorulması anlamsız yada gereksizdir diyebiliriz.

Örneğin 9bin km gittikten sonra ön tekerler 54bin, arka tekerler 63bin yıpranmada olurlar. Ön tekerin birini arkaya taktığımızda yıpranma oranı değişir.

Mesela, 63binden fazla olacağını şöyle örnekleyebiliriz:

9bin km gitsin>> 54 54 / 63 63, yedek teker öne takılsın: 63 54 / 63 63 (çıkan teker 54)
9bin km gitsin>> 54 45 / 54 54, çıkarılan teker öne takılsın: 54 54 / 54 54 ( çıkan teker 45)
54bin km gitsin>> Sonuç: 54+9+9= 72bin km yapar.

Bu basit bir değişim..