[MD-sorular] 3 altgruplu gruplar

zlemejder at yahoo.com zlemejder at yahoo.com
1 Kas 2008 Cmt 12:26:27 EET

hım .bir şey eksik kaldı.grup cyclic olmak zorunda. eğer değilse eleman sayısı .eleman sayısı p olan birden fazla grup ortaya çıkar. çünkü gruptaki elemanların ürettiği eleman sayısı (order)  ya p ya da p^2 olmak zorunda. a  orderı p olan bir eleman olsun. a 'nın ürettiği altgruptaki elemanlar şu şekilde:
a,a^2, ..a^(p-1),1.fakat bütün elemanlar bunlar değil. o halde b bu alt grupta değilse b 'nin ürettiği yeni bir alt grup olacak.o halde a grup için bir üreteç olmalı ki. (yani b a^nın bir kuvveti olmalı bunun içinde a nın gücü p den farlı olacak yani p^2 olacak. üçüncü alt grubumuz da a^2 nin ürettiği alt grup olur.
özlem