[MD-sorular] matematik ve algoritma

Burcin Erocal burcin at erocal.org
13 Kas 2008 Per 11:49:23 EET

Merhaba,

On Wed, 12 Nov 2008 16:08:37 +0800
"Hasan Sozeri" <hasan2 at sozeri.com> wrote:

> Merhaba,
> Amatör olarak matematik ve programlama ile ilgileniyorum. Bir web
> sitesinde asagdaki soru ile karsilastim:
>
> "Let p(n) represent the number of different ways in which n coins can
> be separated into piles. For example, five coins can separated into
> piles in exactly seven different ways, so p(5)=7.
>
> OOOOO
> OOOO O
> OOO OO
> OOO O O
> OO OO O
> OO O O O
> [...]

Eger Ingilizce kaynaklari okumakta gucluk cekmiyorsaniz, "number of
partitions" gibi bir arama isinize yarayabilir.

Wikipedia'nin

http://en.wikipedia.org/wiki/Integer_partition

makalesi disinda, bu sayfa

http://www.mathpages.com/HOME/kmath383.htm

da faydali gozukuyor.

Programlamayla da ilgileniyorsaniz, p(n), fonksiyonunun degerini
hesaplamak icin acik kaynakli bir matematik yazili olan Sage'i
kullanabilirsiniz:

http://sagemath.org

Sage'de "number_of_partitions" fonksiyonu ile p(n)'in degerini
ogrenebilirsiniz. Sage bu foksiyonun dunyadaki en hizli gerceklemesini
iceriyor. :)

Sage'i bilgisayariniza yuklemeden denemek icin:

http://sagenb.org/

Kolay gelsin.

Burcin