[MD-sorular] daha basit bir soru

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
7 Eki 2008 Sal 14:14:46 EEST

Merhaba,

Bir sure once sordugum bir soruyu daha basit soracagim. Ekte gonderdigim
fransa haritasi, bilgisayarda elde edilmis siyah-beyaz bir resim. Sag alt
kosedeki ada gibi seyi dikkate almayin. Diyelim ki elimizde siyah noktalarin
koordinatlari var, bir liste halinde. Konuyla pek alakasi yok ama, tamsayi
bu koordinatlar elbette. Ama sirayla (ne demekse?! zaten ne demek oldugunu
soracagim az sonra) verilmemis bu noktalar, karisik verilmis. Bu noktalari
saat yonunde (bu da ne demekse?!) siraya dizmek istiyoruz. Yani oyle
siralayacagiz ki, noktalari birlestirdigimizde (artik surekli bir uzayda
oldugumuzu dusunelim), olusan kapali egri (yani aslinda cokgen) kendini
kesmeyecek.

Bu siralamanin kriteri ne olur? Tam dogru sorabildim mi bilmiyorum,
matematikce konusmayi deneyeyim:

Baslangic noktasini herhangi bir nokta olarak sectik diyelim, bu siralamada
en kucuk (!) nokta olsun. Ondan sonra siralamaya nasil devam edecegiz? Yani
daha sonraki noktalara bundan kucuk ya da buyuk diyebilmek icin, neye
bakacagiz? Yani "saat yonunde siralama" terimi bize birsey ifade ediyor da,
bir bilgisayara da ayni seyi ifade etmesini nasil saglayacagiz?

Aslinda basit birsey olmali ama ben bir turlu birsey bulamadim. Elbette bunu
yalnizca ekteki fransa haritasi icin istemiyorum, genel bir yontem gerekli.
Ve de lutfen seklin merkezini bulup isinlarin yatayla yaptigi aciya bak
demeyin, bu harita icin olabilir ama her durumda oyle olmuyor.

Tesekkurler.