[MD-sorular] Fwd: Ey Turk! Matematigi'ne sahip cik! TMD'yi protesto et ve destek ver!

Ali Ilik ali.ilik at ugent.be
6 Eki 2008 Pzt 13:02:50 EEST

----- Forwarded message from ali.ilik at ugent.be -----
    Date: Mon, 06 Oct 2008 12:00:03 +0200
    From: Ali Ilik <ali.ilik at ugent.be>
Subject: Fwd: Ey Turk! Matematigi'ne sahip cik! TMD'yi protesto et ve
destek ver!
      To: tosun at sabanciuniv.edu

----- Forwarded message from ali.ilik at ugent.be -----
    Date: Mon, 06 Oct 2008 11:57:39 +0200
    From: Ali Ilik <ali.ilik at ugent.be>
Subject: Ey Turk! Matematigi'ne sahip cik! TMD'yi protesto et ve destek ver!
      To: tosunsabanciuniv.edu at UGent.be, aulger at ku.edu.trhuriye at sabanciuniv.edu, tanbay at boun.edu.tr, anesin at bilgi.edu.trnesin at bilgi.edu.tr, albert at sabanciuniv.edu, sesin at dogus.edu.trmehpare at metu.edu.tr, soysala at boun.edu.tr
      Cc: tayfun at ehb.itu.edu.tr, ozlem.beyarslan at boun.edu.trahmetdogan51hotmail.com at UGent.be, oralh at boun.edu.trsemihporoy at yahoo.com, yagcimustafa at yahoo.com

   Merhaba sayin ilgili,

   Turk matematigi'nin gelecegi icin Facebookta bir grup olusturuldu.
Desteklerinizi bekliyoruz.

   Grup adresi: http://www.new.facebook.com/group.php?gid=27638639909[1[1[1]]]

   Karakterler gozukmuyor olabilir.  Facebook?ta gozukuyor olmasi lazim.

   Ey Turk! Matematigine sahip cik! /Egitiminde Yas Ozgurlu/gune destek ver!

   Sayin Turk Matematik Dernegi Yonetim Kurulu,

   Degerli Turk matematikcileri Sayin Cahit Arf, Gunduz Ikeda ve Nazim
Terzioglu adina vermis oldugunuz burslardaki /2. maddenin b
secenegi/nin EGITIM ACISINDAN BIR INSAN HAKLARI IHLALI oldugunu ve bu
maddenin tekrar gozden gecirilmesinin uygun olacagini dusunuyorum.

   MADDE 2. BA?VURACAK ADAYLAR?N A?A??DAKI KO?ULLARA UYMALAR? BEKLENIR:

   B. BURS VERILECE?I Y?L?N 1 OCAK GüNü ITIBARIYLE 26 YA??N?
DOLDURMAM?? OLMAK.

   (KAYNAK:
HTTP://WWW.TMD.ORG.TR/INDEX.PHP?OPTION=COM_CONTENT&AMP;TASK=VIEW&AMP;ID=21&AMP;ITEMID=33&AMP;LANG=TR[2[2]])

   Ayrica, bu maddeyi duzenleyen TMD Yonetim Kurulu?nu ?Genc?
kelimesinden ne anladiklarini aciklamaya ve asagidaki sorularin
yanitlarini da aciklamaya davet ediyorum:

   /1-     //Genc kelimesinin siniri 26 midir? Oyleyse neden 26 dir?
Ornegin neden 25 ya da 27 degildir?/

   /2-     //Yasca daha kucuk olanlar daha mi genc olurlar? 26
yasindan buyuk olan bir lisans ogrencisinin Turk ve dunya matematigine
katkida bulunma sansi yok mudur? /

   /3-     //Dunya'da baska hangi matematik dernekleri lisans
ogrencilerine burs destekgi verirken yas sinirlamasi koymustur???
TMD'yi cok ciddi olarak bu derneklerin adlarini aciklamaya davet
ediyoruz./

   /4-     //TMD?nin yasli(?) ogrencilere bakis acisinin duzelmesi
adina gecici bir cozum onerisi olarak, soz konusu uc (3) burstan biri
icin yas sinirinin kaldirilmasini oneriyoruz./

   Bu protestoya destek verirken, ayrica (Turkiye?de veya dunyanin
herhangi bir yerindeki) tum matematik bolumu ogrencilerini Turk
Matematik Dernegi?ne uye olmaya ve onu desteklemeye davet ediyorum.

   Ayrica, Turkiye?de matematigin sadece Istanbul, Ankara ve Izmir?de
yapilmadigini cok iyi bilen sayin Turk Matematik Dernegi Yonetim
Kurulu?nun,

   - Yalniz ve guzel Turkiye?mizin tum matematik bolumlerini en
dogudan baslayarak ziyaret etmesini ve bu ziyaretlerde:

      * Turkiye?deki tum matematik bolumlerindeki matematikcilerle ve
ogrencilerle sohbet etmesini

      *Bu sohbetlerde, Turkiye?deki matematik bolumlerinde okuyan
genclerin dertlerini, sorunlarini, acilarini, sevinclerini,
cabalarini, umutlarini, projelerini ve cozum onerilerini dinlemesini

   bekliyorum.

    Simdiye kadar bunlarin neden yapilamadigini da merak ediyorum.

   Turk Matematik Dernegi?ni, Turk matematigini daha guzel gunlere
tasimaya, /matematik zor geldigi icin matematik calismaktan kacip
matematik hakkinda konusan/ degil, /israrla matematik yapmaya yeltenen
gencler/le dolu bir Turkiye?ye tasimak icin daha kalici, daha aktif,
daha hizli, daha etkin programlar, projeler, kamplar gelistirmeye ve
bu gibi gelismeleri desteklemeye davet ediyorum. Sadece TMD Yonetim
Kurulunu degil, Turkiye?deki tum matematikcileri ve ogrencilerini ve
dolayisiyla kendimi de (!) davet ediyorum.

   Ayrica, Turk Matematik Dernegi?nin, kisisel surtusmelerin,
tartismalarin, kirginliklarin uzaginda, daha basarili calismalar
yapmak icin daha cok uye kazanmasina ihtiyaci oldugunun varkindayim ve
TMD?nin ciddi kaynak sorunu yasadiginin da farkindayim(!) Bu yuzden de
yeni kaynak arayislari bulmasi icin Turkiye?de ama ogrenci ama
akademisyen ama ne ogrenci ne akademisyen ama matematikle alakali olan
herkesin mevcut Turk Matematik Dernegi?ne destek vermesi gerektigini
yineliyorum.

    TMD yonetim Kurulu uyelerini de bu kampanyaya destek vermeye davet
ediyorum!(!)

   Saygilarimla.

   MATEMATIKSEVER bir DUNYA GENCI

   Tekrar: Facebookta gurup olusturuldu. Desteklerinizi bekliyoruz. 26
yasindan buyukler ELBETTE destekleyebilir! 26 yasindan kucukler de?
Dogmamis bebekler de? Vefat etmisler de? Herkesin destegine ihtiyaci
var matematigin, Turk matematiginin.

   _http://www.new.facebook.com/group.php?gid=27638639909[2]_[3[3]]

   Saygilarimla.

   Ali