[MD-sorular] FW: daha basit bir soru

Fatih Gürses yahyagurses at hotmail.com
7 Eki 2008 Sal 21:45:34 EEST

From: yahyagurses at hotmail.comTo: kerem.altun at gmail.comSubject: RE: [MD-sorular] daha basit bir soruDate: Tue, 7 Oct 2008 21:44:49 +0300

bu maili alanlarca cür'etkarlığımın bağışlanmasını ümid ederek yanıt vermeye çalıştım:0-dünya yüzeyinin fransa kadar olan kısmının yaklaşık olarak düzlemsel olduğunu varsaydık.1-haritada bazı noktalar işaretlendi.2-pekala kartezyen koordinat sistemi bir referans noktasıyla buraya yerleştirilebilir.Bu referans noktası da verilen noktaların ağırlık (geometrik) merkezi olsun ki biz kartezyen düzlemimizin orijini ile bu referans noktasını işaretleyelim.(Bu nokta birinci adımda işaretlenen noktalardan biri de olabilirdi,her neyse.)3-şimdi birinci adımda işaretlenen noktalardan birini de +x ekseni üzerinde kabul edelim ve bu nokta ile orijini birleştiren doğru parçasının ait olduğu doğru kartezyen düzleminin x ekseni oldu.işbu nokta z(1) olsun.4- +y eksenini keyfi seçebilirdik ama muayyen bir düstur +x in counter-clockwise tarafında kalmasıdır.(bu yön mevzuunda bazı süperzekaların itiraz ihtimalini hesaba katarak: haritaya dünyanın içinden değil dışından bakıyoruz!)5-böylelikle her nokta için artık elimizde bir koordinat var.bu koordinatların tamsayı olup olmamasını şimdilik önemsemiyoruz,çünki o problemimizin özel bir halidir.şimdi birinci adımda işaretlenen noktaların madem artık koordinatları var onları pekala kutupsal da ifade edebiliriz.Yalınız biz noktaların argumanlarını kerem beyin dediği üzre clockwise(saat yönü) hesab edeceğiz,yalınız saat yönü negatif alınır,unutmamalı.sonra onları argumanları buyukten küçüğe gidecek şekilde numaralarızve bunları sıra ile birleştiririz.6-özel bir durum var ki argümanları ayni olan iki noktayı sıralarken modülü küçük olana öncelik vereceğiz,(şekil 6)daki z(5) ve z(6) ya bakınız.argümanı z(8) den küçük olan nokta olmadığı için z(8) ile z(1) i birleştirelim. Poligon tamamdır. doğru anlamışımdır inşaallah...:)

> Date: Tue, 7 Oct 2008 14:21:56 +0300> From: kerem.altun at gmail.com> To: MD-sorular at matematikdunyasi.org> Subject: Re: [MD-sorular] daha basit bir soru> > Ekte dosyalar gitmiyor galiba, asagidaki adreste bahsettigim harita.> > http://z.about.com/d/geography/1/0/5/K/france.jpg> > > Kerem> > > 2008/10/7 Kerem Altun <kerem.altun at gmail.com>> > > Merhaba,> >> > Bir sure once sordugum bir soruyu daha basit soracagim. Ekte gonderdigim> > fransa haritasi, bilgisayarda elde edilmis siyah-beyaz bir resim. Sag alt> > kosedeki ada gibi seyi dikkate almayin. Diyelim ki elimizde siyah noktalarin> > koordinatlari var, bir liste halinde. Konuyla pek alakasi yok ama, tamsayi> > bu koordinatlar elbette. Ama sirayla (ne demekse?! zaten ne demek oldugunu> > soracagim az sonra) verilmemis bu noktalar, karisik verilmis. Bu noktalari> > saat yonunde (bu da ne demekse?!) siraya dizmek istiyoruz. Yani oyle> > siralayacagiz ki, noktalari birlestirdigimizde (artik surekli bir uzayda> > oldugumuzu dusunelim), olusan kapali egri (yani aslinda cokgen) kendini> > kesmeyecek.> >> > Bu siralamanin kriteri ne olur? Tam dogru sorabildim mi bilmiyorum,> > matematikce konusmayi deneyeyim:> >> > Baslangic noktasini herhangi bir nokta olarak sectik diyelim, bu siralamada> > en kucuk (!) nokta olsun. Ondan sonra siralamaya nasil devam edecegiz? Yani> > daha sonraki noktalara bundan kucuk ya da buyuk diyebilmek icin, neye> > bakacagiz? Yani "saat yonunde siralama" terimi bize birsey ifade ediyor da,> > bir bilgisayara da ayni seyi ifade etmesini nasil saglayacagiz?> >> > Aslinda basit birsey olmali ama ben bir turlu birsey bulamadim. Elbette> > bunu yalnizca ekteki fransa haritasi icin istemiyorum, genel bir yontem> > gerekli. Ve de lutfen seklin merkezini bulup isinlarin yatayla yaptigi aciya> > bak demeyin, bu harita icin olabilir ama her durumda oyle olmuyor.> >> > Tesekkurler.> >> > Kerem> >> >> _______________________________________________> MD-sorular e-posta listesi> sorular at matematikdunyasi.org> http://lists.cs.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular

Windows Live Messenger'ın için ücretsiz güncelleştirme! Buraya tıkla!
Windows Live Messenger'ın için Ücretsiz 30 İfadeyi yükle
http://www.livemessenger-emoticons.com/funfamily/tr-tr/