[MD-sorular] daha basit bir soru

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
8 Eki 2008 Çar 13:26:28 EEST

Merhaba,

Soru su yanlis anlamadiysam: Elimizde bir düzleme rastgele dagilmis noktalar var. Bunlar köse olacak sekilde bir cokgen cizebilir miyiz? Cizebilirsek bu cokgeni cizmenin bir algoritmasi bulunabilir mi?

Cevabi düsünürken aklima ilk gelen, kaniti tümevarimla yapmak oldu. Neden  tümevarimla kanitlamayi düsündüm? cünkü elimizde bir sürü nokta var ve yerlerini bilmiyoruz. elimizde az bilgi olunca tümevarim güzel calisiyor genelde. öyle bir hissiyatim var.

Simdi eger noktalar dogrusalsa cokgen cizilemez burasi acik.
Noktalar dogrusal olmasin.

3 noktadan ücgen yapilabilir burasi acik.
Bir n sayisi icin cokgenin cizilebildigini varsayip n+1 icin de cizilebildigini kanitlamamiz gerekiyor.

Bu son adimi yaptigimizda kanit bitecek ayni zamanda bir algoritma bulmus olacagiz.

Simdi n noktayla cizilmis cokgenimizi alalim. Buna rastgele bir nokta eklenmis olsun. n+1 noktamiz var. n-geni yeni bir (n+1)-gene dönüstürecegiz. Nasil yapacagiz? Bilmiyorum. Sadece bu adim icin bir algoritma bulmamiz gerekiyor.

Böylece hem kanit yapilmis hem de cokgen cizmek icin bir algoritma bulunmus olacak. Basittir mutlaka.

Tibet