[MD-sorular] FW: daha basit bir soru

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
8 Eki 2008 Çar 23:43:39 EEST

Yazdiginizi tam anlayamadim aslinda. Ama sanirim ben sorunu tam
anlatamamisim, bir toparlamaya calisayim:

Bir noktalar kumemiz var, N elemanli, ve uzerinde bir siralama tanimi yok.
Yani harita falan bilmiyoruz aslinda, elimizde olan sadece N noktanin
koordinatlarindan olusan bir kume. Ama bildigimiz soyle bir ozelligi var bu
kumenin, daha dogrusu bu simdilik bir varsayim: bu noktalari kose kabul eden
ve kendini kesmeyen bir cokgen vardir.

Bu varsayim muhtemelen herhangi N nokta icin dogru aslinda, bilmiyorum,
kanitlayamadim ama karsiornek de bulamadim. Hatta birden cok kendini
kesmeyen cokgen vardir muhtemelen.

Biz bunlarin bir tanesini ariyoruz: bu noktalari cizdigimizde gozumuzle
gordugumuz cokgeni. Herhangi N nokta icin bunu gozumuzle goremeyiz belki,
ama bu harita orneginde goruyoruz. Yani belki buyutecle baksak
goremeyecegiz, ya da birden cok cokgen gorecegiz, ondan da emin degilim.
Bilgisayarin da bizim gordugumuz cokgeni gormesini istiyoruz. Tabii
bilgisayarin bunu yapmasinin yolu da, noktalari uygun bir sekilde siraya
dizmek. Benim aklima baska bir yol gelmedi.

Zaten sorun burada basliyor, o noktalar kumesine bakinca gordugumuz seyin
(yani sezgisel olarak yaptigimiz siralamanin) ozelliklerini bulmak gerek ki
bilgisayara da bunu anlatabilelim.

Kerem