[MD-sorular] finaller icin algoritma

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
11 Eki 2008 Cmt 17:05:12 EEST

Merhaba,
Bilgisayar müh.'de okuyan bir arkadasim bana bir soru yolladi. Ilginc buldugumdan paylasiyorum.

Üniversitede final sınavları için sınıflar ayarlanacaktır. veri olarak kaç ders olduğu, her dersin kaç öğrencisi olduğu, kaç sınıf olduğu ve her sınıfın alabileceği öğrenci miktarı veriliyor. Öğrencileri sınıflara dağıtmak için nasıl bir algoritma izlenmeli? Optimizasyon sırasında en önemli kıstas (tüm öğrencilerin yerleştirilmesi dışında) sınıfların toplam fire miktarını en aza indirmek.
fire: içinde sınav yapılan sınıfta kullanılmayan yer miktarı. (hiç kullanılmayan ve tamamen boş bırakılan sınıflarda fire oluşmuyor)

Tibet