[MD-sorular] Tamsayıların nesi var böyle?

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
22 Eki 2008 Çar 02:50:46 EEST

Sonlu eleman tarafından gerilen derken, toplamsal grup olarak gerilen
dememiz gerekiyor (ya da Z-modül olarak). Yoksa eğer halka olarak
gerilmekten sözedersek,

Z[1/2] halkası sonlu eleman tarafından gerilir,

3 ile gerilen asal ideale halkayı böldüğümüz zaman 0 ile 1 arasındaki sonsuz
tane halka elemanının her biri ayrı cosetlere düşerler.

En azından Z-modül dememiz gerekiyor.

--
Eren Mehmet Kıral